Product toevoegen aan bestelling
Een product toevoegen aan de bestelling is mogelijk door er simpelweg op te klikken (of te tikken als de kassacomputer een touchscreen heeft) in het Producten A255 [productoverzicht]. Het product is nu toegevoegd aan de bestelling. Klik nogmaals op het product om het aantal te verhogen.
Als er geen verdere randvoorwaarden aan het product zijn, verschijnt het product aan de rechterkant in het bestellingsoverzicht.
Nadat een product is verschenen in het bestellingsoverzicht, zijn de knoppen met artikelen even niet beschikbaar. In de rechterbovenhoek verschijnt de zgn. laadindicator van Dataduiker Kassa. Dit betekent dat de huidige bestelling gesynchroniseerd wordt met de server (meestal minder dan één seconde) en kan er even niets gewijzigd worden aan de bestelling.
Als er snel achter elkaar verschillende producten toegevoegd worden aan de bestelling, worden al deze producten verzameld en in een keer naar de server gestuurd. De wachttijd tussen klikken en het verschijnen van de laadindicator wordt bij iedere klik opnieuw gestart.
De wachttijd (de tijd tussen aanklikken en het verschijnen van de laadindicator) kan aangepast worden in de **Geavanceerde instellingen** tussen 0 en maximaal 5000 milliseconden (5 seconden). Bij een wachttijd van 0 ms wordt de wachttijd uitgeschakeld en kan er maar één handeling tegelijk worden verricht.
Indien zich onverhoopt een storing voordoet op de server, zoals in de communicatie met Dataduiker API of de laadindicator blijft langer zichtbaar dan verwacht, probeer dan de kassa te verversen.
Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact op met Sera Business Design.
Aantal handmatig aanpassen
Om het aantal producten in de bestelling handmatig op te hogen of te verlagen: klik op het product en de bestelling-tooltip verschijnt.
Verhoog of verlaag het aantal met de −
en +
-knoppen. Op het toetsenbord is het mogelijk een aantal in te voeren of met de pijltjestoetsen het aantal verhogen of verlagen.
Product verwijderen uit bestelling
Om een product te verwijderen uit een bestelling: klik op het product en de bestelling-tooltip verschijnt. Klik vervolgens op de rode knop Verwijderen
om dit product definitief uit de bestelling te verwijderen.
De bestelling leegmaken
Het is mogelijk om de bestelling in een keer te verwijderen met de rode knop Legen
onderaan de bestelling. Dit zorgt ervoor dat de volledige bestelling wordt verwijderd. Een andere mogelijkheid is om de toetsencombinatie Shift + Delete op je toetsenbord gebruiken, zelfs wanneer de knop Legen
niet zichtbaar is.
Let op: het leegmaken van de bestelling is definitief. Als de producten uit de bestelling verwijderd zijn, is het NIET mogelijk om deze weer terug te zetten.
Producten met randvoorwaarden
Veel producten hebben randvoorwaarden waaraan voldaan moet worden voordat ze kunnen worden toegevoegd aan de bestelling. In het geval van een sportbedrijf dat een 12-badenkaart verkoopt, is het mogelijk om te verplichten dat er een klant gekozen wordt. Dat is in te stellen in de Sera Backoffice.
Als je bijvoorbeeld op het product 12-badenkaart klikt, verschijnt er een scherm met daarin een lijst met namen van klanten. Klik op de naam van een klant om de klant te selecteren. Het scherm sluit dan automatisch, en als er verder geen randvoorwaarden zijn wordt het product met de juiste klant aan de bestelling toegevoegd.
Als er meerdere randvoorwaarden zijn ingesteld voor een product, komen een voor een vergelijkbare schermen tevoorschijn. Het product wordt aan de bestelling toegevoegd als alle randvoorwaarden zijn opgegeven.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren