Nieuwe functionaliteiten in SERA Dataduiker
Release: woensdag 24 januari
Beste Dataduiker-gebruiker,
Goed nieuws! De nieuwe functionaliteiten in SERA Dataduiker staan live.
De afgelopen periode hebben we hard gewerkt aan deze nieuwe functionaliteiten, met jouw behoeften als uitgangspunt. Alle functionaliteiten zijn namelijk bedoeld om de gebruikerservaring voor jou én jouw bezoekers te verbeteren. We hebben geluisterd, gebrainstormd, ontwikkeld en getest. En nu zijn ze klaar voor jou om te ontdekken.
Veranderingen roepen soms vragen op. Dat begrijpen we. Daarom staan we voor je klaar. Dus mocht je ergens tegenaan lopen of gewoon wat meer willen weten over de nieuwe functionaliteiten, aarzel dan niet om contact op te nemen met jouw consultant.
INHOUDSOPGAVE
- Verbeteringen in de MIJN-Omgeving
- Geoptimaliseerde flow voor online winkelwagen
- Sessie herstellen na inloggen in MIJN-Omgeving
- Verbeteringen in de kalender
- Verhuurextra's toevoegen op een contract
- Vaste-prijscontracten niet handmatig factureren
- Verbeteringen in de contractenmodule
- Nieuwe filter: accommodatietype
- Artikel koppelen aan afdeling in plaats van accommodatie
- Vacatures beheren in de vacaturemodule
- Klantnummers wijzigen in de backoffice
Verbeteringen in de MIJN-Omgeving
De MIJN-Omgeving heeft een update gekregen. We hebben verschillende wijzigingen doorgevoerd die de gebruiksvriendelijkheid van de MIJN-Omgeving verbeteren.
Hieronder vind je de grootste wijzigingen. Daarnaast hebben we ook een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en consistent uiterlijk, van uitlijning tot kleine styling-elementen.
Mijn producten
Om te zien welke producten geldig, verlopen of verbruikt zijn, kunnen bezoekers nu bij ‘Mijn producten’ hun toegangsbewijzen filteren. Daarnaast vinden bezoekers hun tegoeden nu onder een eigen tabblad, net als de toegangsbewijzen.
Benieuwd hoe 'Mijn producten' eruitziet in de MIJN-Omgeving? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Mijn cursussen
Bij ‘Mijn cursussen’ hebben we het design aangepast zodat dit in lijn is met de andere elementen in de MIJN-Omgeving. Zo laat de groene kleur zien dat de inschrijving voltooid is, terwijl de gele kleur wijst op een incomplete inschrijving.
Benieuwd hoe 'Mijn cursussen' eruitziet in de MIJN-Omgeving? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Mijn verhuur
Bij ‘Mijn verhuur’ hebben we het design aangepast zodat dit in lijn is met de andere elementen in de MIJN-Omgeving. Zo laat de groene kleur zien dat de aanvraag bevestigd is, duidt de gele kleur erop dat goedkeuring vereist is, en betekent de blauwe kleur dat het contract bevestigd is maar er nog wel aanvragen open staan.
Benieuwd hoe 'Mijn verhuur' eruitziet in de MIJN-Omgeving? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Actie: De wijzigingen in de MIJN-Omgeving zijn automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren. Indien wenselijk kun je jouw bezoekers informeren over de aangepaste look & feel van de MIJN-Omgeving.
Geoptimaliseerde flow voor online winkelwagen
Koopt jouw bezoeker online een kaartje? Dan is het belangrijk dat het betaalproces zo simpel en soepel mogelijk verloopt. Hoe beter dit is geregeld, des te meer verkopen bezoekers zullen afronden op jouw website. Om dat proces te verbeteren, hebben we een geoptimaliseerde winkelwagen flow gereleased bij maatwerk Dataduiker websites.
Een belangrijke verandering is dat jouw websitebezoekers nu bovenaan de MIJN-Omgeving zien in welke stap van het betaalproces ze zich bevinden. Daarnaast hebben we de teksten op de buttons aangepast om duidelijker te maken wat de volgende stap in het betaalproces is.
Benieuwd hoe een deel van de geoptimaliseerde winkelwagen flow eruitziet? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Actie: De wijzigingen in de winkelwagen flow zijn automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren. Indien wenselijk kun je jouw bezoekers informeren over de aangepaste winkelwagen flow.
Sessie herstellen na inloggen in MIJN-Omgeving
Voordat je online een ruimte kunt huren, moet je ingelogd zijn. Doorloopt een huurder op de website het proces om een ruimte te huren, maar is deze persoon nog niet ingelogd? Voortaan krijgt deze persoon na het inloggen de optie om diens sessie te hervatten. Dit betekent dat de gegevens van het moment vóór het inloggen worden hersteld.
Benieuwd hoe de melding voor het herstellen van een sessie eruitziet? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Actie: Deze wijziging in de MIJN-Omgeving is automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren.
Verbeteringen in de kalender
Vanaf nu vind je in de kalender (ECAL) een datumprikker. Hiermee kun je eenvoudiger en sneller navigeren naar een specifieke datum.
Bij het toevoegen van een boeking aan de kalender, is het voortaan in het veld ‘Kies een contract’ duidelijker dat je kunt zoeken op contractnaam, contractnummer of klantnaam.
Klik je vanaf nu in de kalender een activiteit aan? Dan krijg je de optie om aanvullende gegevens te downloaden alleen nog te zien als er ook daadwerkelijk downloads beschikbaar zijn. Om deze functionaliteit duidelijker te maken, hebben we ook de knop hernoemd naar 'Formulieren downloaden'.
Als je een activiteit hebt aangeklikt, kun je bij 'Type' doorklikken. Indien er sprake is van contractuele verhuur, dan opent nu ook daadwerkelijk de contractenmodule.
Daarnaast kun je door een activiteit of verhuurmoment aan te klikken, deze ook direct wijzigen. Als je vervolgens wil controleren of de wijzigingen juist zijn doorgevoerd, kun je voortaan op de knop 'Herladen' drukken. Zo kun je de gewijzigde activiteiten in de kalender herladen, zonder dat je de hele pagina hoeft te verversen.
Benieuwd hoe een paar van deze wijzigingen er in de kalender uitzien? Dat zie je op onderstaande afbeeldingen.
Actie: De wijzigingen in de kalender zijn automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren.
Verhuurextra's toevoegen op een contract
Huurt iemand een ruimte voor een vergadering en wil deze persoon extra’s bijboeken, zoals een beamer? Dan moest deze persoon voorheen telefonisch of per e-mail contact opnemen met een verhuurmedewerker. Vanaf nu is dit niet meer nodig. Dan zijn huurders in staat om via de MIJN-Omgeving zelf extra’s bij te boeken.
Let op! Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor aanvragen op contractbasis, niet voor incidentele online verhuur.
Benieuwd hoe het toevoegen van verhuurextra's eruitziet voor huurders? Dat zie je op onderstaande afbeeldingen.
Actie: Deze toevoeging in de MIJN-Omgeving is automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren. Indien wenselijk kun je jouw huurders informeren dat zij voortaan zelf extra's bij kunnen boeken.
Vaste-prijscontracten niet handmatig factureren
Vaste-prijscontracten (te herkennen aan een vast bedrag op het contract) kun je vanaf nu niet meer handmatig factureren vanuit het contract. Dit omdat er vaak geen boekingen en dus geen middelen zijn om te controleren of een vaste-prijscontract al is uit gefactureerd.
Benieuwd hoe het niet handmatig factureren van vaste-prijscontracten eruitziet? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Actie: Deze wijziging is automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren.
Verbeteringen in de contractenmodule
Binnen een contract behoort het bekijken van alle verhuurmomenten voortaan tot de mogelijkheden. Hiermee zie je in één oogopslag alle verhuurmomenten binnen dat contract. Ook kun je indien gewenst direct een actie uitvoeren, zoals een verhuurmoment verplaatsen. Daarnaast vind je hier nu ook de knop Overzicht filteren.
Open je een contract in de backoffice en voer je vervolgens een actie uit, zoals extra's bijboeken, een boeking wijzigen of communicatie bekijken? Dan zie je vanaf nu in de pop-up die tevoorschijn komt ter referentie ook het contractnummer en/of de klantnaam bovenin staan. Zo weet je altijd zeker dat je de desgewenste actie op het juiste contract uitvoert.
Benieuwd hoe de verbeteringen in de contractenmodule eruitziet? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Actie: Deze wijzigingen in de contractenmodule is automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren.
Nieuwe filter: accommodatietype
In de backoffice kun je vanaf nu filteren op het type accommodatie. Deze filter verschijnt in de backoffice bij de contractenmodule en in de kalender bij 'Alle filters' en 'Zoek beschikbaarheid'. Op de website kunnen huurders voortaan ook filteren op het type accommodatie wanneer ze een accommodatie willen huren.
Let op! Deze functionaliteit komt automatisch beschikbaar wanneer je meerdere accommodatietypen hanteert.
Benieuwd hoe het nieuwe filter er in de backoffice uitziet? Dat zie je op onderstaande afbeelding.
Actie: Deze toevoeging in de filters is automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren.
Artikel koppelen aan afdeling in plaats van accommodatie
Voorheen was het zo dat je een accommodatie kon koppelen aan een artikel. Aan deze accommodatie was een afdeling verbonden, en het is deze afdeling waar de omzet op werd geboekt.
We hebben dit proces verbeterd door artikelen direct aan een afdeling te koppelen. Dit zorgt ervoor dat, onafhankelijk van waar het artikel verkocht wordt, de omzet altijd terechtkomt bij de juiste afdeling.
Actie: Deze wijziging is automatisch doorgevoerd. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren.
Vacatures beheren in de vacaturemodule
Vanaf nu vind je in de backoffice onder Content het programma Overzicht Vacatures (A874). Dit programma brengt je naar het overzicht waar je jouw vacatures kunt beheren.
Elke vacature kun je voorzien van een salarisindicatie, tags, uren per week en een plaats. Het is ook mogelijk om een formulier te koppelen zodat geïnteresseerden direct kunnen solliciteren.
Benieuwd hoe de vacaturemodule en de vacatures eruitzien? Dat zie je op onderstaande afbeeldingen.
Actie: De vacaturemodule is automatisch beschikbaar gekomen in de backoffice. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren. Voor het toevoegen en wijzigen van vacatures, volg je de handleiding.
Klantnummers wijzigen in de backoffice
Er is een nieuw programma beschikbaar in de backoffice (E098) die je kunt gebruiken om entiteitsnummers te wijzigen. Vanaf nu is het mogelijk om via dit programma Klantnummers te wijzigen.
Let op! Dit geavanceerde programma is alleen beschikbaar voor gebruikers die ook rechten hebben tot het programma Records ontdubbelen (E099).
Actie: Het programma waarin je entiteitsnummers kunt wijzigen, is automatisch beschikbaar gekomen in de backoffice. Jij hoeft geen extra handeling uit te voeren. Voor het wijzigen van de entiteitsnummers, volg je de handleiding.
Andere nieuwe functionaliteiten
De afgelopen paar maanden hebben we ook tussendoor al enkele nieuwe functionaliteiten live gezet. Het gaat om functionaliteiten die een lage impact hebben, ofwel functionaliteiten die geen uitdaging opleveren bij het uitvoeren van jouw dagelijkse werkzaamheden.
Om welke functionaliteiten het gaat, vind je hieronder terug.
Verschillende typen bonprinters instellen
Heb jij één punt waar horecabestellingen worden opgenomen, maar verschillende afhaal- en klaarmaakpunten? Dan kun je voortaan bij een productcategorie het type bonprinter instellen.
.
Hiermee zorg je ervoor dat bestellingen altijd bij de juiste afdeling terechtkomen. Je hoeft dus niet meer heen en weer te lopen tussen de verschillende afhaal- en klaarmaakpunten.
Nieuwe gebruikersrol in de backoffice
Is er een medewerker binnen jouw organisatie die zowel achter de kassa staat als zwemlessen geeft? Dan kun je voortaan kiezen voor een nieuwe gebruikersrol in de backoffice: Allround medewerker.
Welke toegangsrechten precies bij deze nieuwe rollen horen, vind je terug in de handleiding.
Let op! Alleen een gebruiker met de rol Administrator kan de rollen van gebruikers aanpassen.
Ik wil meer weten over de gebruikersrollen >
Afdelingsnummer op rapportage Factuur details
Wil je als administrateur de journaalposten handmatig controleren? Op de rapportage Factuur details in EREPORT kun je voortaan het afdelingsnummer (de kostenplaats) inzien.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren