Biostar en iLOQ toegangssystemen
De huurders kunnen met pasjes/een code/een tag op hun verhuurmoment de sporthal of gymzaal betreden. Pass toegangssystemen (Biostar) en iLOQ leveren daar de hardware voor.
Biostar
Instellen (technisch)
- Er dient een Biostar omgeving aangevraagd waarna er een gebruikersnaam, domein en wachtwoord aangeleverd worden.
o Via deze gegevens is dan de API aan te spreken. - Een programmeur dient bij Installatie de volgende instelling in te stellen:
o REALESTATE_PROVIDER=BIOSTAR
o BIOSTAR_DOMAIN={domain}
o BIOSTAR_USERID={userID}
o BIOSTAR_PASSWORD={password}
Instellen (non-technisch)
- Er dienen in Biostar ‘Access Levels’* gemaakt te worden waarvan de ID’s gekoppeld moeten worden aan de locaties in Dataduiker onder ‘Scenario ID’.
o Dit kunnen dezelfde ID’s zijn over meerdere locaties. - Het Scenario ID is op 2 verschillende manieren te vinden:
- Neem contact op met de leverancier van jouw deurenbeheersysteem.
- Zoek het Scenario ID op in je Biostar-applicatie. Dit doe je als volgt:
- Log in het online portaal van Biostar.
- Ga links in de menubalk naar 'Toegangs'.
- Druk op het tabblad 'Toegangsniveau'.
- Ga naar het desbetreffende template.
- Pak het nummer uit de URL. Zie de afbeelding hieronder voor het nummer dat je moet gebruiken.
In Biostar zijn Access Levels templates voor de combinatie deuren. Als er voor een locatie in Dataduiker toegang tot 3 deuren nodig is staan deze 3 deuren gekoppeld aan het Access Level voor deze locatie.
Pas
- In Biostar is het mogelijk om de gekoppelde pas in Dataduiker te gebruiken in Biostar. Hiervoor is het wel nodig dat er gebruik wordt gemaakt van onbeveiligde passen.
- De pas wordt iedere nacht geüpdatet.
- Deze pas dient dan als toegangsmiddel voor de desbetreffende klant.
Aan het begin van de dag tussen 02:00 en 05:00, verversen wij alle data. Dit houdt ook in dat wij klanten leeggooien als veiligheidsmaatregel om verkeerde toegang te voorkomen. Wanneer de klant geen verhuurmoment(en) heeft op de dag van bekijken, zullen er geen pasnummers gekoppeld staan in Biostar.
Werking Afstand beheer
Om gebruik te mogen maken van afstand beheer is het nodig om dit op klantniveau aan te zetten in de backoffice.
Er zijn bij het openen 3 verschillende opties voor hoe lang de deur te openen, dit zijn:
o Standaard open tijd (10 seconde)
o 15 minuten
o Volledig momentNaast het op afstand beheren wordt op onderstaande pagina ook de toegangscode neergezet, deze code is voornamelijk voor klanten zonder gekoppelde pas. Deze code is bedoeld voor ALLE verhuurmomenten op die dag voor de huurder (deze code kan wel tussendoor aanpassen wanneer er updates zijn)
Gebouwbeheer
Algemeen instellen
- REALESTATE_PROVIDER={provider}
o Huidige opties: ‘BIOSTAR’, ‘ILOQ’
Werking klantsynchronisatie
- Iedere nacht worden alle verhuurklanten overgehaald naar het gebouwbeheersysteem, de toegangsmiddelen van de klanten worden geüpdate met de correcte toegang voor die dag!
- Wanneer er in de backoffice een wijziging plaatst vindt, wordt deze zo nodig ook geüpdate in het gebouwbeheersysteem.
Werking verhuur
- Iedere nacht om 3,4 en 5 uur worden alle verhuurmomenten opgehaald voor diezelfde dag. (dit gebeurd 3x voor de redundantie).
- Deze momenten worden dan gekoppeld aan de correcte locaties + tijden en vervolgens aan de correcte klant met toegangsmiddelen.
iLOQ
Instellen (technisch)
- Er dient een iLOQ omgeving aangevraagd.
- Een programmeur dient bij Installatie de volgende instelling in te stellen:
o ILOQ_BASE_URL={url}
o ILOQ_CUSTOMER_CODE={code}
o ILOQ_USERNAME={userName}
o ILOQ_PASSWORD={password}
Instellen (non-technisch)
- Er dienen in ILOQ ‘Toegangsrechten’* gemaakt te worden waarvan de ID’s gekoppeld moeten worden aan de locaties in Dataduiker onder ‘Scenario ID’
o Dit kunnen dezelfde ID’s zijn over meerdere locaties. - Er dienen (fysieke) sleutels gekoppeld te worden aan alle klanten.
o Iedere nacht worden alle sleutels gekoppeld aan de klant geüpdate met de nieuwe toegangsrechten.
Toegansrechten is de combinatie tussen alle deuren behorende bij de locatie. LET OP: De toegangsrechten moet aanspreekbaar zijn door de API
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren