Hoe stel ik een termijnproduct in?

Gewijzigd op Vr, 8 Nov om 9:32 AM

Een lespakket kan in termijnen worden betaald. Volg hiervoor onderstaande werkwijze.

INHOUDSOPGAVE


Situatieschets

Een termijnproduct kan worden ingezet wanneer een klant een product een x aantal keren moet aanschaffen voordat er gratis toegang tot een product of periode kan worden verleend. 


Bijvoorbeeld: 

  • Klant: Ouder/verzorger van Manon Bosman
  • Cursist: Manon Bosman, doet AB-traject (Niveau A1 + B1)
  • Activiteit groep: Da maandag 17.00 – 18.00 A1
  • Betaling: in 4 termijnen
  • Na betaling 4 termijnen mag cursist 6 maanden kosteloos deelnemen

Product A251

Product

  1. Leskaart A - traject 4 termijnen à € 100. Het product als volgt ingericht:


Abonnementstype product


Verkoop aan klant

Onderstaande afbeelding geeft de eerste termijnbetaling op de kassa weer. De resterende termijnen kunnen voldaan worden aan de Kassa of in de Webshop. 

Het gratis termijnproduct wordt 10 dagen voor de einddatum van de laatste termijn automatisch op de kaart bijgeschreven. 



Velden in de Backoffice

Open het programma Invoeren abonnementstype (S211) om de instellingen voor de termijnen in te richten of kies in het programma Abonnementstypes (S215) een abonnementstype om te wijzigen.

Eerste verkoopprijs blijven toepassen bij aaneengesloten (les)momenten verkoop J/N

Laat het vinkje bij de instelling 'Eerste verkoopprijs blijven toepassen bij aaneengesloten (les)momenten verkoop J/N' uit als je wil dat de klant meegaat in de prijsindexatie van het product.
Vink deze instelling aan als je wil dat de klant alle termijnen het bedrag betaalt gelijk aan het eerste termijnbedrag.

Let op! De prijs die wordt berekend voor het eerste termijnproduct is op basis van de startdatum van de groep, niet de datum van betaling.

Eerste verkoopprijs blijven toepassen bij aaneengesloten (les)momenten verkoop JN.png

Gratis toegangsproduct na X keer aanschaf

In dit veld vul je een getal in dat gelijk staat aan het aantal keer dat de klant het product moet aanschaffen voordat hij/zij het product gratis krijgt.

Gratis toegangsproduct na aantal keer toegang.png

Gratis toegangsproduct geldigheid in maanden

In dit veld vul je een getal in dat gelijk staat aan het aantal maanden dat het gratis product toegang moet verlenen.

Het gratis product wordt 10 dagen voor de einddatum van het laatste termijn automatisch op de kaart bijgeschreven.

De instelling op het abonnementstype 'Aantal keer toegang' komt te vervallen voor het gratis termijnproduct. Staat dit ingesteld op bijvoorbeeld 4 keer toegang? Dan zal dit veld voor het gratis toegangsproduct leeg zijn.

Gratis toegangsproduct geldigheid in maanden.png


Automatisch verlengen termijnproduct

Als je gebruikmaakt van het gratis toegangsproduct, komt het abonnement automatisch op verlengen te staan.


De laatste gratis termijn met afwijkende periode wordt op de leskaart gezet middels het vinkje voor automatisch verlengen. Dit betekent dat het allerlaatste te betalen termijnabonnement het vinkje automatisch verlengen aan zet.


Voorbeeld: indien een klant 9 van de 9 termijnen heeft betaald, wordt het 9de abonnement op automatisch verlengen ingesteld. Hierdoor hoeft de klant niet langs de balie om het gratis termijn product op de kaart te laten zetten.


Afwijkende periode

Indien bij de instellingen voor het abonnementstype een afwijkende periode is ingesteld voor de gratis termijn (bijvoorbeeld 6 maanden gratis termijn in plaats van 1 maand reguliere termijn), wordt er eenmalig een gratis termijn product op de kaart gezet. Daarna wordt het vinkje voor automatisch verlengen weer uitgeschakeld, zodat er niet blijvend wordt verlengd.


Indien bij de instellingen voor het abonnementstype geen afwijkende periode is ingesteld voor de gratis termijn, dan wordt het abonnement blijvend verlengd totdat het vinkje handmatig uitgezet wordt door een medewerker.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren