Vastgelopen contracten

Gewijzigd op Do, 16 Jan om 3:28 PM

Wanneer contracten worden gefactureerd kan het zijn dat na verloop van tijd het bijbehorende tarief ongeldig is. Dit kan bijvoorbeeld komen door:

  • Een einddatum toe te wijzen op een tarief;
  • Een tarief te verwijderen;
  • Een tarief naar een andere accommodatie over te zetten.

Het gevolg hiervan is dat het contract niet gefactureerd kan worden, totdat dit probleem wordt opgelost. Op dat moment zit een contract ‘vast’. Dat ziet er zo uit:

 

Afbeelding met tekst, schermopname, Lettertype

Automatisch gegenereerde beschrijving



Om te achterhalen welke contracten 'vast' zitten en dus niet gefactureerd kunnen worden, kun je in Contracten E006 het overzicht filteren op het label 'Aandacht vereist'. 


Facturatie ná herstellen tarief

Voor vastgelopen contracten zal de facturatiedatum in het verleden zijn. In dat geval wordt elke nacht geprobeerd het contract te factureren. Als het tarief goed is gezet, wordt het contract dus de eerstvolgende nacht gefactureerd volgens de ingestelde facturatietermijn. 


Een voorbeeld: stel het is 16 januari 2025. Een contract met een facturatietermijn van een maand zit al sinds oktober 2024 vast. Als het probleem met het tarief morgen wordt opgelost, dan wordt in de opvolgende nacht voor de hele maand oktober gefactureerd. De nacht erna wordt dan voor de hele maand november gefactureerd. Dit blijft zich elke nacht herhalen totdat de termijnen weer up-to-date zijn. Het is dus niet zo dat als een contract al vanaf oktober vast zit, oktober 2024 t/m 16 januari 2025 in 1x wordt gefactureerd. De facturatietermijnen worden dus gerespecteerd. 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren