Abonnementen aanpassen, toevoegen of verwijderen en annuleren of aanpassen van een reservering/aankoop.
1. Openen programma S205
Klik in het submenu van Verkoop op de knop Abonnementen S205
of gebruik het veld Quick Start.
In een nieuw tabblad van de internetbrowser verschijnt een overzicht van de gegevens.
2. Wijzigen abonnement S202
Zoek en klik in het overzicht op een regel om deze te wijzigen. In een nieuw tabblad van de internetbrowser verschijnt het scherm.
Wijziging Toegang per keer
Let op: verander je de eigenschappen van een product (bijvoorbeeld het aantal toegang per x) bij abonnementstype nadat er een product is verkocht, verandert het abonnement van de klant niet automatisch mee (met terugwerkende kracht).
Bij de reeds verkochte abonnementen moet dit in de Backoffice worden aangepast (= keuze klant).
Aantal keer toegang
Vul bij het veld Aantal keer toegang het aantal in van toegang tot het sportbedrijf. Bij een 12-badenkaart is dat 12, bij een 10-badenkaart is dat 10 enzovoorts.
Aantal pers. toegang per keer
Vul bij het veld Aantal pers. toegang per keer hoeveel personen er per keer toegang hebben tot het sportbedrijf.
Aantal keer gescand
Vul bij het veld Aantal keer gescand hoeveel keren het abonnement per keer gescand kan worden.
De velden kunnen worden bewerkt. Door te klikken op de icon rechts in het veld verschijnt er een keuzemenu. Vrije invoer in deze velden is niet mogelijk. Wijzig de gegevens en bevestig de invoer met de knop Opslaan
.
3. Toevoegen abonnement S201
Klik in het overzicht op de knop + Toevoegen
om een nieuw abonnement in te voeren of gebruik het veld Quick Start. In een nieuw tabblad van de internetbrowser verschijnt onderstaand scherm.
Vul alle velden in en maak gebruik van de icon rechts in het veld voor het keuzemenu. Vrije invoer in deze velden is niet mogelijk. Bevestig de invoer met de knop Opslaan
.
Door te klikken op de icon rechts in het veld verschijnt er een keuzemenu. Vrije invoer in deze velden is niet mogelijk. Wijzig de gegevens en bevestig de invoer met de knop Opslaan
.
4. Aanpassen reservering of aankoop van klant
Een los bad kan gecrediteerd worden via de Kassa. De klant ontvangt zijn geld terug en de reservering (plaats) is weer beschikbaar voor een andere klant. Crediteren Bestellingen
Via de MIJN-omgeving heeft een klant een los bad (product) gekocht. Na betaling komt ditlos bad in de MIJN-overzicht van de klant te staan bij MIJN actieve producten.
De klant is onverhoopt verhinderd en neemt telefonisch contact op om deze reservering te annuleren. Er zijn 2 opties: aanpassen einddatum of verplaatsen van de reservering.
Inhoud
Aanpassen einddatum
Klik in het submenu van Verkoop op de knop Abonnementen S205
. In een nieuw tabblad van de internetbrowser verschijnt een overzicht van de gegevens.
In het veld QUICK START
(rechtsboven) kan er - op ieder moment - naar een programmanummer worden gezocht. Type het programmanummer in S205 en klik S205 Abonnementen aan (gebruik geen enter). In een nieuw tabblad van de internetbrowser verschijnt het gekozen programma.
Vervolgens verschijnt een overzicht met alle abonnementen. Zoek op naam van de klant en het juiste product met de juiste datum waarop de KLANT de reservering heeft geboekt.
Scroll (sleep de balk) naar rechts voor meer informatie. Het tijdsblok van de reservering is zichtbaar. Klik op deze regel om de kaart te openen.
Onderstaand scherm verschijnt. Wijzig de volgende velden:
- Activiteit agenda nummer nummer verwijderen (met de backspace toets).
- Startdatum aanpassen naar de datum van vandaag.
- Einddatum aanpassen naar bijvoorbeeld een maand later. Binnen deze periode moet de klant een nieuwe reservering hebben geplaatst.
Bevestig de invoer met de knop Opslaan
.
Voorbeeld scherm met aangepaste velden
MIJN-omgeving
In de MIJN-omgeving ziet de klant eerst de oude reservering.
Na de aanpassing in de Backoffice ziet de klant de aangepaste versie. De klant moet dus een nieuwe reservering maken voor de **einddatum**.
Wijzigen moment
Via de MIJN-omgeving heeft een klant een los bad (product) gekocht. Na betaling komt dit los bad in de MIJN-overzicht van de klant te staan bij MIJN actieve producten.
De klant is onverhoopt verhinderd en neemt telefonisch contact op om deze reservering te verplaatsen.
Klik in het submenu van Verkoop op de knop Abonnementen S205
. In een nieuw tabblad van de internetbrowser verschijnt een overzicht van de gegevens.
In het veld QUICK START
(rechtsboven) kan er - op ieder moment - naar een programmanummer worden gezocht. Type het programmanummer in S205 en klik S205 Abonnementen aan (gebruik geen enter). In een nieuw tabblad van de internetbrowser verschijnt het gekozen programma.
Vervolgens verschijnt een overzicht met alle abonnementen. Zoek op naam van de klant en het juiste product met de juiste datum waarop de KLANT de reservering heeft geboekt.
Scroll (sleep de balk) naar rechts voor meer informatie. Het tijdsblok van de reservering is zichtbaar. Klik op deze regel om de kaart te openen.
Onderstaand scherm verschijnt. Wijzig de volgende velden:
- Activiteit agenda nummer nummer verwijderen (met de backspace toets) en selecteer een nieuw nummer.
- Startdatum wordt automatisch aangepast.
- Einddatum wordt automatisch aangepast.
Bevestig de invoer met de knop Opslaan
.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren