Hoofdscherm
Menu
Aan de linkerkant is een keuzemenu. Dit keuzemenu bevat een submenu en is te openen door op de dropdown button te klikken.
Dashboard
Op het Dashboard staan 'tegels' (snelknoppen) van Bestellingen, Wachtlijsten en Overige groepen. Klik hier voor meer uitleg van het Dashboard.
Functionaliteiten
In Dataduiker Back-Office zijn alle functionaliteiten in alle onderdelen gelijk, zoals zoeken, selecteren, sorteren, bewerken, toevoegen, verwijderen of dubbele records samenvoegen.
i | Bekijk altijd de belangrijke informatie over het veld onder de i knop.
Definities
Record = een regel in de database (klant, leerling, product)
Veld = informatie in een record (voornaam, achternaam, postcode, plaats)
Programmanummer = bijvoorbeeld (A115 Klanten)
Toegangsrechten en gebruikersrollen
In Dataduiker Back-office zijn er voor gebruikers verschillende rechten niveau's. Dit is afhankelijk van de functie van de werknemer.
Meer informatie Gebruikersrollen.
Quick start
Toets een programmanummer in, wacht tot er beschikbare programmanummers verschijnen en selecteer deze door middel van de pijltjes op het toetsenbord of klik met je muis op het programma.
In het veld Quick Start (rechtsboven) kun je direct een programmacode invoeren. Bijvoorbeeld type S205 en kies en klik S205 Abonnementen. Vervolgens opent zich in een nieuw tabblad in de internetbrowser het gekozen scherm.
Zoekbalk
Type een zoekterm in de zoekbalk en bevestig met Enter
. De zoekbalk zoekt in alle velden naar de ingevoerde zoekterm. De restultaten verschijnen op het scherm.
Zoeken in veld
Type een zoekterm de velden onderaan een kolom en bevestig met Enter
. Deze zoekactie laat alleen de resultaten zien van deze kolom.
Bewerken
Het bewerken van een record is mogelijk om direct op de regel te klikken of aan het eind van de regel op de knop Bewerken
te klikken.
Selecteren
Klik in de eerste kolom om een of meerdere records te selecteren. Het aantal van de geselecteerde records wordt weergegeven in de bovenste regel met veldnamen. Het aantal geselecteerde records verschijnt in de eerste kolom (in dit geval 7).
Kolom sorteren
Klik bovenaan een kolom om de naam van het veld (bijvoorbeeld ACHTERNAAM). Het restultaat is dat alle gegevens van A tot Z op achternaam worden gesorteerd. Klik nogmaals op het veld om de sortering om te draaien (Z tot A).
Record toevoegen
Klik onderin op de knop Toevoegen
om een nieuw record te maken. In de internetbrowser verschijnt een nieuw tabblad met een lege kaart. Vul de verplichte velden in en zoveel mogelijk andere velden en kies Opslaan
. De gegevens zijn toegevoegd aan de database.
Record verwijderen
Het verwijderen van een record is op meerdere manieren mogelijk.
- Ga 'hangen' op een record (dus niet klikken) en aan het einde van de regel verschijnt een prullenbak. Klik op deze knop om het record te verijderen.
- Heb je een selectie gemaakt van meerdere records (zie hierboven) en moeten deze allemaal verwijderd worden, kies dan onderin het scherm de rode knop
Verwijderen
.
In beide gevallen verschijnt de controlevraag, kies voor Annuleren
of OK
.
Was this article helpful?
That’s Great!
Thank you for your feedback
Sorry! We couldn't be helpful
Thank you for your feedback
Feedback sent
We appreciate your effort and will try to fix the article