Begrippenlijst

Gewijzigd op Di, 4 Mrt om 10:53 AM

Deze begrippenlijst is bedoeld om je te ondersteunen bij het gebruik van SERA Dataduiker. Hier vind je een korte uitleg van de verschillende termen en functies die je binnen de software tegenkomt. 


Begrippen
Toelichting
Backoffice
Dit is de achterkant van onze software. Vanuit hier beheer je de processen binnen jouw organisatie, zoals cursussen, assortiment, verhuur, content en bedrijfsgegevens.
Backlog
Dit is een online ontwikkelroadmap op support.sera.nl met een verzameling van toekomstige verbeteringen en optimalisaties voor SERA Dataduiker. De backlog is een afgeschermde omgeving, wat betekent dat de backlog alleen zichtbaar is voor gebruikers met een account op support.sera.nl
Helpdesk
Dit is onze online ondersteuningsservice. Via support.sera.nl kun je terecht met al je vragen en kun je eventuele problemen melden waar je tegenaan loopt. 
Ticket
Als je een vraag stelt of een probleem meldt via support.sera.nl, wordt dit als ticket in onze Helpdesk opgenomen. 
Kennisbank
Dit is de verzameling van handleidingen en andere handige documentatie over SERA Dataduiker. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om met de software te werken.
LVS
Dit is de afkorting die we gebruiken voor het Leerlingvolgsysteem. Deze online omgeving geeft docenten en ouders inzicht in de lessen, aanwezigheid en ontwikkeling van leerlingen/cursisten/kinderen.
MIJN-Omgeving
Dit is de online omgeving waarmee je selfservice kan bieden voor jouw bezoekers en huurders. Zij kunnen hier onder andere tickets kopen (webshop), hun persoonlijke gegevens wijzigen en abonnementen en verhuurmomenten beheren. 
Productcategorieën
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je producten in je webshop kunt ordenen. Door categorieën toe te voegen, maak je het voor websitebezoekers makkelijker om producten te vinden en te kopen.
Abonnementstypes
Dit is een programma in de Backoffice waar je de instellingen kunt beheren voor verschillende soorten abonnementen. Je bepaalt hier bijvoorbeeld het aantal toegangsbeurten of het aantal personen dat toegang heeft.
Kassalay-out
Dit is een programma in de Backoffice waar je de indeling kunt bepalen van de verkoopkanalen op de kassa. Je kunt de indeling aanpassen zodat deze aansluit bij jouw werkwijze.
Vakantierooster
Dit is een programma in de Backoffice waar je aangepaste roosters voor vakantieperiodes kunt invoeren. Hiermee kun je bijvoorbeeld een aangepast rooster hanteren tijdens de zomervakantie of de kerstvakantie.
Tekstblokken
Dit is een programma in de Backoffice waar je pagina's op jouw website en/of MIJN-Omgeving kunt beheren. 
Bannerplekken
Een bannerplek is een gedeelte op de webpagina waar de banners getoond worden. De bannerplekken beheer je in een programma in de Backoffice. 
Banners
Een banner koppel je aan een bannerplek om de daadwerkelijke content zichtbaar te maken op een webpagina. De banners beheer je in een programma in de Backoffice. 
Bestandsbeheer / File managerDit is een programma in de Backoffice waar je bestanden kunt uploaden en beheren, zoals foto's, pdf's en video's. 
Bestandslabels
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je labels aan bestanden kunt koppelen. Zo maak je het beheren van je mediabibliotheek een stuk overzichtelijker.
Faciliteit toepassingen
Dit is een programma in de Backoffice waar je mogelijke activiteiten kunt beheren per faciliteit, zoals basketbal, voetbal en turnen. Dit gebruik je bijvoorbeeld voor incidentele online verhuur. 
Verkoopgroepen
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je jouw omzet kunt structureren. Door verkoopgroepen aan je grootboek te koppelen, krijg je een duidelijk overzicht van je inkomsten. 
Btw-types
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je verschillende btw-tarieven kunt instellen. Je kunt hier bijvoorbeeld kiezen tussen het hoge en lage tarief. 
Klantgroepen
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je klanten kunt groeperen. Dit is handig als je verschillende tarieven wil hanteren voor specifieke groepen zoals studenten of sportverenigingen. 
Records ontdubbelen
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je dubbele klanten, cursisten, groepen of producten kunt samenvoegen. Zo houd je je database schoon en voorkom je verwarring.
Entiteitsnummer
Dit is het unieke nummer waarmee je een klant identificeert. Indien gewenst kun je dit nummer aanpassen in de Backoffice. 
EREPORT
Dit is onze rapportagetool. Hiermee kun je gegevens verzamelen en overzichtelijke rapporten maken voor je bedrijfsvoering. 
Accommodatietypes
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je aangeeft met wat voor doel je een accommodatie gebruikt. Denk aan een zwembad, gymzaal of sporthal. 
Faciliteitstypes
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je aangeeft wat voor ruimtes je hanteert binnen een faciliteit. Denk aan een losse baan of 1 zaal. 
Verkoopkanalen
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je aangeeft via welke kanalen je producten verkoopt, zoals de webshop. 
Facturatietermijnen
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je de instellingen voor facturatietermijnen kunt bepalen, zoals een maand vooraf of achteraf. 
Incassowijze
Dit is een programma in de Backoffice waarmee je instelt hoe betalingen worden geïncasseerd, zoals in 4 termijnen. 
Werknemers
Dit zijn de personen die in je organisatie werken. Je kunt hen koppelen aan groepen, zoals groepslessen. Werknemers beheer je via een programma in de Backoffice. 
Gebruikers
Dit zijn de werknemers die toegang hebben tot het systeem. Zij kunnen inloggen in de Backoffice of het LVS. Gebruikers beheer je via een programma in de Backoffice. 
Systeeminstellingen
Dit is een programma in de Backoffice waar je de basisinstellingen van jouw organisatie beheert. Hier vind je bijvoorbeeld het telefoonnummer dat op je website en facturen wordt weergegeven.
API Clients
Dit zijn de API-koppelingen van de Backoffice met andere programma's zoals de Kassa.
Auditlogboek
Dit is een programma in de Backoffice waar je kunt zien wanneer welke gebruikers hebben in- en uitgelogd.
IP-adressen beheren
Dit is een programma in de Backoffice waar je een lijst ziet van openstaande uitnodigingen en geaccepteerde IP-adressen van gebruikers. Hiermee kun je bepalen of zij met hun IP-adres mogen inloggen in het systeem. 


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren