Verbeterde supportervaring: Handleiding verplaatst

Gewijzigd op Vr, 25 Okt om 10:26 AM

Handleiding in de supportomgeving

Alle supportinformatie op één overzichtelijk platform


Beste Dataduiker-gebruiker, 


We hebben goed nieuws. Vanaf nu is de handleiding van SERA Dataduiker geïntegreerd in de vertrouwde supportomgeving: support.sera.nl. Dit betekent dat je alle supportinformatie voortaan op één centrale plek vindt.


In deze nieuwsbrief vertellen we je alles over waarom we hebben gekozen voor deze verandering, wat dit voor jou betekent, en hoe het werkt om de handleiding te raadplegen.


Waarom deze verandering?

Bij SERA hechten we veel waarde aan langdurige relaties met onze klanten. We beseffen ons goed dat het bieden van goede support een essentieel onderdeel is van deze relatie. Daarom blijven we continu ontwikkelen en optimaliseren om je de beste service te bieden.


De handleiding verplaatsen van docs.dataduiker naar de supportomgeving (Freshdesk) is een belangrijke stap in deze richting. Met dit platform kunnen we bijvoorbeeld innovatieve technologieën zoals AI inzetten om je beter en sneller te helpen, en kunnen we in de toekomst eenvoudig uitlegvideo’s toevoegen voor een rijkere supportervaring.


Daarnaast is het onze filosofie om met SERA Dataduiker een alles-in-één-pakket aan te bieden. Deze lijn trekken we graag door naar de support die we leveren aan jou als gebruiker. Door de handleiding onder te brengen in de supportomgeving, brengen we alles rondom support samen in één platform


Wat betekent dit voor jou?

Dat de handleiding nu geïntegreerd is in de supportomgeving, heeft diverse voordelen. Deze zetten we hieronder voor je op een rijtje.


Directe toegang tot de handleiding via de Backoffice

In de Backoffice van SERA Dataduiker vind je vanaf nu rechts onderin een widget. Via deze weg kun je direct vanuit de Backoffice naar een oplossing zoeken in de handleiding, zonder dat je hoeft over te schakelen naar de supportpagina.


Waar in de Backoffice jij je ook bevindt, je krijgt altijd handleidingen te zien die bij het programma passen. Zit je bijvoorbeeld in het programma Contracten (E006)? Dan zie je artikelen uit de handleiding die te maken hebben met contracten en boekingen.


 

Sneller en eenvoudiger de juiste informatie opzoeken

Via de supportomgeving is het nu makkelijker om relevante informatie te vinden. Dit heeft onder meer te maken met een betere zoekfunctie. Wanneer je de zoekbalk gebruikt, krijg je een overzichtelijker beeld van de verschillende artikelen waarin jouw zoekterm terugkeert. En schrijf je per ongeluk een woord verkeerd, zoals "wachtijr" in plaats van "wachtrij"? Geen zorgen, je krijgt dan alsnog passende oplossingen te zien.


Bovendien blijven we werken aan betere vindbaarheid door extra zoektermen toe te voegen aan de verschillende artikelen binnen de handleiding. Een voorbeeld: de handleiding over het instellen van een wachtrij voor een activiteit vind je nu ook als je zoekt op ‘wachtlijst’. En raadpleeg je een artikel binnen de handleiding? Dan zie je aan de rechterkant andere artikelen in dezelfde map en gerelateerde artikelen.


En niet te vergeten: doordat alle supportinformatie nu op één platform is ondergebracht, kun je ook eenvoudiger andere informatie terugvinden. Denk aan release notes, de releaseplanning en andere nieuwsbrieven. 




Persoonlijke ondersteuning door inzicht in gebruik

Door de inzet van AI kunnen onze helpdeskmedewerkers zien welke handleidingen je hebt bekeken voordat je een ticket instuurde. Zo kunnen we eenvoudiger achterhalen of je de juiste handleiding hebt gevonden. Blijkt hieruit dat de handleiding nog niet duidelijk genoeg is? Dan ondernemen we direct actie om de handleiding te verbeteren. 


Iedereen kan gebruikmaken van de handleiding

De handleiding is én blijft openbaar toegankelijk. Dit betekent dat ook medewerkers zonder key user-status de handleiding kunnen raadplegen.


Hoe werkt het?

We nodigen je uit om de handleiding te verkennen en zelf de verbeteringen te ervaren. Dit kan op drie manieren: 

  • Via de widget in de Backoffice: De volledige handleiding kun je direct vanuit de Backoffice raadplegen via een speciale widget, te herkennen aan de knop 'Hulp' rechts onderin. 
  • Via de zoekbalk op support.sera.nlAlle artikelen binnen de handleiding die op de supportpagina staan, kun je terugvinden via de zoekbalk. Wanneer je een zoekterm invult, komen de zoekresultaten tevoorschijn.
  • Via de Kennisbank op support.sera.nl: De handleiding valt onder de Kennisbank. Hier kun je klikken op het onderdeel waar jij ondersteuning bij nodig hebt, zoals SERA Dataduiker Verhuur. 

 Verken de handleiding >  


De toekomst van support met AI

Momenteel zijn we achter de schermen druk bezig om de mogelijkheden van AI-oplossingen te ontdekken. Dit alles met het doel om jouw supportervaring verder te verbeteren.


Heb jij hier zelf ideeën over? We horen graag van je! Samen bouwen we aan een toekomst waarin we jou nog beter van dienst kunnen zijn.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren