Wat kun je met Marketing Automation?
Beste Dataduiker-gebruiker,
Marketing Automation is dé manier om je communicatie te personaliseren en te automatiseren, waardoor je efficiënter en effectiever met je klanten kunt communiceren.
Maar wat kun je eigenlijk allemaal met Marketing Automation binnen SERA Dataduiker? Dat lees je in deze nieuwsbrief.
- Beheer commerciële triggers in de Backoffice
- Doelgerichte segmentaties voor zwemlescommunicatie
- Verfijn je verhuurcommunicatie met segmentaties op accommodatie
- Integreer verhaallijnen en zwemlesconcepten voor meer beleving
Veel leesplezier!
Beheer commerciële triggers in de Backoffice
Sinds kort heb je binnen het Marketing Automation pakket van SERA Dataduiker de mogelijkheid om aan te geven welke triggers commercieel van aard zijn en welke niet.
Alle triggers zijn standaard ingesteld als niet commercieel. Wil je bepaalde triggers markeren als commercieel, bijvoorbeeld #18 PERSON_BIRTHDAY of #12 SHOPPING_CART_ABANDONED? Dat stel je in via het programma Basis-tag (N055) in de Backoffice. Hoe je dit doet, lees je in de handleiding.
Jouw bezoekers hebben de mogelijkheid om zich aan- of af te melden voor commerciële triggers. Bij elke bezoeker staat standaard aan dat ze commerciële triggers ontvangen. Willen ze dit wijzigen? Dat kunnen zij zelf regelen via de MIJN-Omgeving.
TIP! Vergeet niet om af en toe je actieve triggers na te lopen, opnieuw naar teksten te kijken en regelmatig te checken of je nieuwe triggers kan toevoegen. Zo houd je jouw communicatie actueel, relevant en effectief.
Doelgerichte segmentaties voor zwemlescommunicatie
Met Marketing Automation heb je de mogelijkheid om te segmenteren op basis van specifieke kenmerken van je doelgroep, waaronder ook voor zwemlessen. Zo zorg je ervoor dat elke ouder precies de informatie krijgt die voor hen van belang is, zonder dat je extra handmatig werk hoeft te doen.
Neem bijvoorbeeld trigger #6 PERSON_GROUP_FL. In dit bericht kun je segmenteren op kledingeisen per afzwemniveau. Ouders van kinderen die voor zwemdiploma A gaan, krijgen specifieke informatie over de kledingeisen voor zwemdiploma A. Ouders van kinderen die voor zwemdiploma B gaan, zien juist kledingeisen voor zwemdiploma B. En dat allemaal in dezelfde mail.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact op met Timo de Graaf via timo@sera.nl.
Verfijn je verhuurcommunicatie met segmentaties op accommodatie
Wist je dat je in Spotler en Brevo verhuurtriggers zoals #31 BOOKING_OVERVIEW en #42 WEB_RENT_CONFIRMATION kunt segmenteren op accommodatie? Hierdoor kun je in de berichten niet alleen algemene informatie, maar ook specifieke details over de geboekte accommodatie delen. Dit zorgt voor een persoonlijkere ervaring voor jouw huurders.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact op met Timo de Graaf via timo@sera.nl.
TIP! Wil je van een bepaalde trigger een interne notificatie in je inbox ontvangen? Dat is mogelijk in Spotler. Hoe je dit instelt, lees je in de handleiding.
Integreer verhaallijnen en zwemlesconcepten voor meer beleving
Met Marketing Automation heb je ook de mogelijkheid om jouw mascotte en verhaallijn te integreren in de headerafbeeldingen van je e-mails. Zo worden kinderen en ouders meteen meegenomen in het verhaal zodra ze hun inbox openen.
Door slimme segmentatie zorg je ervoor dat alleen de relevante doelgroep deze kindvriendelijke communicatie ontvangen. Zo voorkom je dat volwassenen die zwemlessen volgen e-mails ontvangen met kindergerichte afbeeldingen en verhalen. Met deze aanpak creëer je een consistente en boeiende ervaring voor elke doelgroep.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact op met Timo de Graaf via timo@sera.nl.
TIP! Wil je de online beleving en interactie voor kinderen nog verder vergroten? Houd je inbox dan in de gaten. Binnenkort delen we namelijk meer informatie over het nieuwe Kindvriendelijk Leerlingvolgsysteem (LVS).
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren