Producten handmatig afwaarderen via de kassa

Gewijzigd op Di, 10 Sep om 9:54 AM

Deze handeling kan gebruikt worden buiten de ingestelde openingstijden, bijvoorbeeld in de rol als gastheer of -vrouw.

Handmatig afwaarderen moet direct op een abonnement (en dus niet op de hele pas, zoals bij afwaarderen vanuit pasinformatie). Zoek daarom eerst het juiste abonnement en open het wijzigen-scherm. De eenvoudigste manier om een abonnement te vinden, is om de klant- of leerlingpas te scannen en op het juiste abonnement te klikken in het scherm Pasinformatie.

Aan de rechterkant van het wijzigen-scherm staat de knop Afwaarderen. Als je hierop klikt, wordt er direct een bezoek geregistreerd (afgeboekt) voor dit abonnement. De functie Afwaarderen kan altijd gebruikt worden, ook als de accommodatie gesloten is. Gebruik deze knop alleen als het echt noodzakelijk is.

Reservering terugvinden

Wanneer aan de kassa een abonnement wordt afgewaardeerd (het gaat dus niet om een reservering), wordt er voor het bijbehorende moment een aanwezigheidsregel voor de klant aangemaakt. Dan wordt niet het gebruikte abonnement in het tabblad aanwezigheid weggeschreven. Zie dit als een leskaart waar dat ook niet gebeurt. Er wordt ook geen knipje afgeschreven. Bij scannen zie je deze wel in de scanhistorie terug.

Wanneer je reserveert, wordt er een onderliggend abonnement aangemaakt op het lesmoment. Dan krijgt het aanwezigheidrecord wél een abonnementsnummer, namelijk het nummer van de reservering. 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren